Sunday 10 July 2011

L.O.V.E itu C.I.N.T.A. -DAN- M.A.G.G.I.E atau C.I.N.T.A.N~

assalamualaikum..selamat pagi yg awal..(2.30 a.m)..ape tajuk atas tu..??poyo ke aku ni nak cakap pasal benda-benda cinta ni?tak lah..semua orang ada cinta dan ingin cinta kan..tapi cinta tu biarlah cinta yang elok belaka..jangan la cinta dadah ke,cinta rempit ke,cinta pukul orang ke..tak boleh laa itu macam..tak guna pon..okay..bukan ape nak post pasal cinta ni..tapi tu lah..orang-orang sekeliling asyik membicarakannya dan mengatakan ia nya amat indah(bukan aku yang tulis ni)..hari-hari ade je kawan-kawan yg mengadu kat aku pasal kisah cinta diorang..happy la..macam cilakak la..indah la..nak bagi pelempang la..macam-macam..ade jugak yg mintak pendapat..aduhai..sms la ON LOVE..haha..tak de la..aku ok je..mane yg aku rase boleh tolong aku tolong la..

ok..kita start yang cerita pasal indah cinta ni..ramai kawan-kawan aku yang indah je muka dorg ni bila cerita pasal cinta diorang ni..semua rasenye tak de masalah dalam soal cinta ni..bila aku tanya diorang.."weh,ko ni serius ke ngan minah@mamat tu''..diorang pon jawab dengan megah diri nya.."well,mesti la..aku rasa dia la yg sesuai utk aku''..ok aku cakap..go on je la..jangan melampau dah laa..

lepas tu..selang berapa bulan.."man,aku dah break la ngan mamat@minah tu.."..ape pasal pulak kan..aku pun tanye la jugak..tak laa terus gelak and cakap padan muka je.."dia curang/main taik/tak sayang/kebas di orang/bosan.."..antara runtutan yang selalu menjadi puncanye..aku pon cakap la.."bukan dia ke yang ko cakap sesuai utk ko dulu?"..pastu terus diam..buat akal tgok cermin,,btol rambut..tu laa..lain kali jgn la over con sangat..slow and steady je..tak yah ribut..

aku pon bagi la nasihat kat dorg ni..tak pe laa..niat aku nak tolong..tak nak la pulak dorang frust sangat..that's what friends are for right?..semua tu ade hikmahnya..tuhan dah tetap kan yang terbaik untuk kita,,cuma kita je yang kena cari jalannye..tak de jalan shortcut..kena usaha..tetapkan dalam hati tu cintakan maha pencipta tu..baru la nak cinta sesama insan..tu je sebenarnye..kalau dalam dah bersih,tenang..luar ape tah lagi kan?dan..bila kita cinta pada yang maha agung..confirm punye cinta kita berbalas..hidup dalam rahmatNya..hidup jadi tenang je..ok peeps??

aku pon cakap ni bukan la based on pengalaman..tapi dari pemerhatian..ya..memang semua orang tak sempurna 100%..tapi..kita jadilah sempurna 90%..ok ape tu..usaha je ke arah tu..ok?so,tu je lah ye..mata ajak tidur la pulak..ok ..tata(cinta bantal busuk).








2 comments: