Tuesday 12 July 2011

Itu lah gunanya kawan kan..

assalamualaikum..selamat malam diucapkan kepada semua yg hadir pada malam penoh gemilang di mana saya akan ditabalkan sebagai ajk kelab bunga raya sekolah ini..hahahaha..mesti korang rase nak mencarut kan..jangan2..ni tempat tak boleh itu macam aa..~..ok..malam-malam ni saje nak share apa itu sebenarnye kawan/sahabat/rakan/taulan/member/friend/macam-macam lagi la..


kawan ni satu individu yang penting jugak dalam kehidupan kita ni..(tak boleh bayang macam mane hidup tak de kawan).tapi,kawan ni ade bermacam-macam jenis..biasa la tu kan..dan dalam banyak-banyak kawan tu,kita akan pilih seorang atau dua yang kita anggap special atau kita rasa paling rapat..itu la best friend atau budak sekarang ni panggel ape..buddy??ntah..aku pon tak tau..kawan ni juga banyak mainkan peranan dalam diri or kehidupan kita..ye la..kawan ni kekadang boleh jugak mempengaruhi keputusan yang akan kita decide tak kira la positif atau negatif..tapi seorang kawan yang baik sentiasa inginkan yang terbaik untuk kawan dia..so,dia tak kan menjahanamkan kawan nye..yang jahanam tu bukan kawan ye murid-murid..tu la....wan(murid-murid sambung)..bagus..


so,sebagai kawan yang baik..kita janganla jadikan kawan kita tu jahanam..kita jugak kena la pandai pilih kawan..(tapi jangan la memilih sangat)..kawan la dengan orang-orang yang korang taw asal usul nye..(jangan kawan ngan bunian dah la..)..


dari mula aku taw ape tu maksud kawan sampai lah sekarang ni..aku rase tak de pon kawan-kawan aku yang cuba jahanam kan aku..semua elok-elok je..bak kata wayne rooney ''just nice''.masuk aku form 6 ni lagi la macam-macam jenis perangai ku jumpa..tapi semua ok je..tak de masalah pon..sorang dua tu biasalah..bukan senang nak biasakan diri kat tempat n persekitaran yang baru..ambik mase sikit laa..


kawan yang baik pon kenalah selalu ada bersama kawan tak kisah la time susah or senang..kalau rasa boleh tong..tolong laa..kalau rase tak boleh,cuba la pikirkan alternatif lain untuk kawan tu..memang la nampak sikit je benda yang kita buat tu..tapi caya la..kesan nye mendalam dan susah utk lupakan memori berkawan tu..ok, kawan??.kepada semua kawan-kawan saya tu..terima kasih..saya bertuah dapat kawan ngan anda semua..=)..ok la,,babai.







No comments:

Post a Comment